VALTRA N Séria 99 hp – 171 hp

nseria

Rozdelenie podľa výkonu
Model traktora Motor (počet valcov/ovjem v l) Max.výkon kW(hp) Max. krútiaci moment Nm/ot/min Prevodovka
N 93 3 / 3,3 73/(99) 430/1 400 HiTech
N 103 3 / 3,3 82/(111) 465/1 400 HiTech
N 103.4 4 / 4,4 89/(121) 490/1 500 HiTech
N 113 4 / 4,4 96/(130) 530/1 500 HiTech
N 123 4 / 4,4 105/(143) 560/1 500 HiTech
N 143 4 / 4,9 118(160) 650/1 500 HiTech
N 123 4 / 4,9 105/(143) 560/1 500 Veru/Direct
N 143 4 / 4,9 118(160) 650/1 500 Veru/Direct
N 163 4 / 4,9 126(171) 700/1 500 Veru/Direct

  • Skonštruovaný a vyrábaný vo vlastnej réžii

  • Traktory značky Valtra vrátane modelu N sú kompletne vyvíjané a vyrábané spoločnosťou Valtra. Všetky základné časti traktora ako je motor, rám, prevodovka, vývodová hriadeľ , zadná náprava, hydraulika, kabína a kapotáž sú vyrábané alebo navrhované spoločnosťou Valtra. Ostatný dodávatelia sú špičkový výrobcovia, najlepší vo svojom obore.

Motor AGCO POWER

  • Výhody motorov AGCO POWER

  • Extrémne odolné a spoľahlivé
  • Rovnaké komponenty ako u motorov s objemom 7,4 l:
  • Kľukový hriadeľ, piesty, ojnice
  • Dlhý interval údržby:
  • Výmena oleja každých 500 hodín prevádzky
  • V pomere výkon/hmotnosť je to najvýkonnejší motor medzi všetkými traktormi
  • Nízka spotreba paliva v širokom rozsahu otáčok
  • Nízka tepelná zátaž – predlžuje životnosť motoru
  • Vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach
  • Tichý a kľudný chod
  • Výborné štartovanie i v mrazivých podmienkach
  • Elektronické riadenie motora(EEM)

  • Elektronické riadenie motora (EEM) umožňuje regulovať rýchlosť jazdy, čo dovoľuje operátorovi prednastaviť ideálne pracovnú rýchlosť buď podľa riadiacej rýchlosti alebo podľa rýchlosti otáčok vývodovej hriadele.
  • Vstrekovací systém Common Rail (N101-N141)

  • Motory Common Rail (CR) ponúkajú vysoký krútiaci moment v celom rozsahu otáčok v kombinácií s nízkymi emisnými hodnotami a výbornou spotrebou paliva. CR motory v kombinácií s elektronicky ovládanou prevodovkou Powershift sa vyznačujú nízkou spotrebou paliva a minimálnymi nárokmi na údržbu.CR motory majú vysoký vstrekovací tlak paliva i pri nízkych otáčkach motora. Každý vstrek paliva je elektronicky rozdelený do niekoľkých fáz, čo zaisťuje hladký beh motora a nízku hladinu hluku. Zároveň tieto motory pružne reagujú na zmeny zaťaženie a tým je redukovaná potreba častého preradzovania. Motory SisuDiesel disponujú vysokým krútiacim momentom, ktorý je dosahovaný už pri nízkych otáčkach. Vďaka tomu i pri náhlom poklese otáčok má motor dostatočnou zálohu krútiaceho momentu. Maximálny výkon je dosahovaný už pri 2000 ot/min. Navýšenie výkonu transport boost dodáva extra výkon pri zaradených rýchlostiach H2, H3 a H4 rovnajúci sa 121*, 133*, 144* a 160* koní.
  • Znížené otáčky(650 rpm)

  • Znížené otáčky (HiTech a Advance) je novinka vyvinutá Valtrou. Pri parkovacej pozícií a zatiahnutej ručnej brzde klesnú otáčky motora na 650 ot/min. To má vplyv predovšetkým na spotrebu paliva a zníženie hluku v kabíne.

  • Ecopower

  • Valtra T163eH EcoPower znižuje spotrebu paliva o 10 – 15% vďaka zníženým otáčkam motora. Priemerná rýchlosť piestu je o 20% nižšia ako u klasických motorov. S touto vlastnosťou korešponduje aj predĺženie životnosti motora. Mokré uloženie vložiek motora a medzichladič predlžujú životnosť celého motora. Valtra T163eH EcoPower znamená úsporu nákladov na hodinu prevádzky traktora, je ohľaduplná k životnému prostrediu vďaka nízkym emisiám a znížení hluku o 4 – 5 dB.
  • Dva traktory v jednom

  • Novým rysom Eco Poweru je možnosť voľby medzi výkonným Eco Modem a štandardným Power Modem.
  • Eco Módso skutočnými znakmi Eco Poweru

  • Predpísaná rýchlosť 1800 rpm
  • Zvýšená úspora paliva o 10%
  • Menej hluku
  • Znížená rýchlosť piestu, ovplyvňuje chod motora
  • Vysoký krútiaci moment dokonca pri 1000 rpm
  • Široký výber otáčok
  • Eko Módpoužitie:

  • Pre maximálne využitie paliva
  • Pre prípravu pôdy
  • Pre všetky úžitkové práce
  • Pre rôznorodú prácu
  • Pre rýchlosť vývodového hriadeľa 540
  • Power Módposkytujúci približne rovnaký výkon plus zvýšený pri preprave

  • Predpísaná rýchlosť 2200 rpm
  • Navýšenie výkonu pri preprave 11 hp (8 kW)
  • Maximálna rýchlosť Eko Módu 40 nebo 50 km/h závislá na technických podmienkach
  • Vysoký výkon vývodového hriadeľu
  • Power Módpoužitie:

  • Pre ťažkú prácu vývodového hriadeľa
  • Pre vysokou priemernú rýchlosť v kopcovitom teréne
  • Pre vysoký výkon hydrauliky
  • Ecospeed

  • EkoSpeed je založený na 50-km/h prevodovke, ale najvyššia rýchlosť je obmedzená na približne 40km/h (maximálna možná rýchlosť ktorá je závislá na naložení je 43km/h.
  • Maximálna rýchlosť 40km/h je dosahovaná pri približne 1800 rpm a je závislá na veľkosti pneumatík
  • Rýchlosť s H4, Delta PS druhý prevod: 40 km/h pri 2200 rpm
  • Rýchlosť s H4, Delta PS 3rd prevod: 40 km/h pri 1800 rpm
  • Nižšia spotreba paliva
  • Menej hluku, Nižšie opotrebenie
  • Všimnite si, že rýchlostná schéma modelov EkoSpeed je rovnaká ako u modelov s 50 km/h okrem obmedzenia na H4 na 40km/h.

Možnosti prevodoviek a hydrauliky

  • HiTech 3

  • 3 stupne radené pod zaťažením
  • elektronické riadenie prevodovky
  • mechanické riadenie hydrauliky
  • 36 + 36 rýchlostí s plazivými rýchlosťami
  • 24 + 24 rýchlostí/skupinové radenie pod zaťažením
  • elektronické ovládanie pojazdu dopredu a dozadu
  • automatické radenie pod zaťažením
  • výkon hydrauliky 73 alebo 90 litrov za minútu
  • HiTech 5

  • 5 stupňov radených pod zaťažou
  • elektronické riadenie prevodovky
  • mechanické riadenie hydrauliky
  • 30 + 30 rýchlostí s plazivými rýchlosťami
  • 20 + 20 rýchlostí – skupinové radenie pod zaťažením
  • elektronické ovládanie pojazdu dopredu a dozadu
  • automatické radenie pod zaťažením
  • výkon hydrauliky 73 alebo 90 litrov za minútu
  • Versu

  • elektronické riadenie prevodovky
  • 4 pracovné skupiny rýchlostí
  • 30 + 30 rýchlostí s plazivými rýchlosťami
  • elektronické ovládanie pojazdu dopredu a dozadu
  • Elektronické riadenie hydrauliky
  • automatické radenie pod zaťažením 5 stupňov
  • výkon LS hydrauliky 115 alebo 160 litrov za minútu
  • Direct

  • Plynulá prevodovky
  • Elektronicky riadenie hydrauliky
  • elektronické ovládanie pojazdu dopredu a dozadu
  • výkon LS hydrauliky 115 alebo 160 litrov za minútu

Prevodovka

  • Prevodovka Versu

  • Traktory Valtra Versu sú určené pre efektívnu prácu počas dlných pracovných dní.Automatizovaná prevodovka a brzdy s posilovačom vám zabezpečujú čo najjednoduchšie ovládanie. Päť stupňov radených pod záťažou v každom z 6 rýchlostných rozsahov vám dáva neuveriteľných 30 rýchlostí v oboch smeroch. Ešte jednoduchšiu pácu vám umožní funkcia automatického radenia medzi rozsahmi C a D, takže si viete jednoducho vybrať ten správny prevod pre všetky druhy poľných prác alebo pri preprave. Teraz môžete ovládať prenos sily iba za pomoci troch tlačidiel radenia na ergonomickej lakťovej opierke Valtra – nezávisle na smere jazdy.
  • Prevodovka Direct

  • Valtra Direct ponúka novú úroveň užívateľského komfortu aj pre tie najnáročnejšie úlohy. Plynulá prevodovka direct bola navrhnutá a vyrobená od začiatku do konca inžiniermi spoločnosti Valtra s úctou k tradičným hodnotám Valtry. Táto plynulá prevodovka bola vyvinutá tak aby vyhovovala tak chladným severským podmienkam, ako aj extrémnym teplám v južných krajinách.Valtra Direct umožňuje zvoliť ideálnu rýchlosť pre akúkoľvek pracovnú operáciu. Každý zo štyroch rozsahov začína od nuly a ponúka plynulé nastavenie otáčok. Rovnako efektívne môžete tiež pracovať aj v smere dozadu.

    Výber ideáleho rýchlostného rozsahu a optimálny pomer medzi motorom a prevodovkou, vám umožní pracovať čo najefektívnejšie.

Výhody pre užíateľov:

  • Reverzor vpřed/vzad

  • Zmena smeru jazdy traktora môže byť prevedená bez zošliapnutia pedálu spojky. Zmena je vždy plynulá a rýchla, nezávislá na zaťažení. Reverzor ovláda zároveň ručnú brzdu a môže byť tiež umiestená na pravej strane stĺpika riadenia.
  • HiShift

  • Tlačidlo HiShift ovláda spojku vždy, keď chce obsluha preradiť rýchlosť alebo skupinu rýchlostí bez nutnosti použitia pedálu spojky. Spojkový pedál môže byť samozrejme kedykoľvek použitý –predovšetkým v prípadoch, kedy je kladený dôraz na veľkú presnosť (napr. pri pripojovaní náradia alebo manévrovaní v stiesnených priestoroch).
  • Programy Auto 1 a Auto 2

  • Výhody prevodovky s radením pod zaťažením sa projavujú predovšetkým pri prácach s potrebou častého radenia. Prevodovka môže byť ovládaná manuálne alebo pomocou dvoch automatických programov. Auto 1 a Auto 2 mení rýchlosti automaticky akonáhle otáčky motoru stúpnu alebo klesnú mimo nastavené hodnoty.
  • Auto 1

  • Pri výbere režimu Auto 1, bude systém automaticky meniť prevodové stupne pri práci. Systém vyberie správnu rýchlosť na základe optimálneho výkonu motora a krútiaceho momentu. Tento automatický program je vyvinutý ako pre poľné činnosti, tak pre využitie pri doprave. Auto 1 pracuje tiež pri znižovaní rýchlosti, kedy si systém sám podraďuje. Auto 1 je ideálny pre poľné práce, práce vyžadujúce zapojenie vývodového hriadeľa aj pre prepravnú činnosť.
  • Auto 2

  • V režime Auto 2 bude systém radiť na základe podmienok naprogramovaných obsluhou traktora. Pri rôznych špecifických činnostiach môže vodič nastaviť otáčky motora, pri ktorých má dôjsť k preradeniu rýchlosti. Systém potom bude radiť podľa takto nastavených otáčok motora. Režim Auto 2 zvýrazní produktivitu a účinnosť kombinácie traktor + náradie.
  • Funkcie podradenia

  • Obidva režimy Auto 1 i Auto 2 majú funkciu podradenia podobnú systémůo používaným v automobiloch s automatickou prevodovkou. Ak je plynový pedál rýchlo zošliapnutý k podlahe, systém automaticky podradí. Plynulé podraďovanie je používané tiež pri brzdení.
  • Auto Traction (systém vyřazování rychlostí)

  • AutoTraction je veľmi oblúbenou vlastnosťou užívatelov traktorov Valtra. AutoTraction je ideálny pre práce, ktoré vyžadujú časté zastavovanie a rozjazd, ako je práca s čelným nakladačom, práca s lisom, preprava nákladov alebo vysekávanie krajov ciest. Práca systému AutoTraction:
  • pri poklese otáčok motora pod 1000 ot/min je spojka deaktivovaná a traktor sa zastaví
  • traktor stojí aj pri zaradenej rýchlosti a smeru jazdy, ak sú otáčky motora nižšie než 1000 ot/min
  • ak sa zvýšia otáčky motora nad 1000 ot/min, je automaticky aktivovaná spojka a traktor sa rozbehne
  • ak obsluha zošliapne brzdový pedál pri rýchlosti traktora pod 10 km/hod je spojka automaticky deaktivovaná a traktor sa zastaví – pri opätovnom zošliapnutí plynového pedálu sa aktivuje spojka a traktor sa rozbehne
  • Automatické zapínanie pohonu prednej nápravy

  • Systém riadenia pohonu všetkých kolies 4WD chráni traktor proti nadmernému prekĺzaniu. Systém automaticky aktivuje pohon všetkých kolies približne na jednu sekundu (nastaviteľné obsluhou) pri štartovaní, zmene prevodových stupňov, použitia tlačidla HiShift alebo zmene smeru jazdy. Systém môže byť tiež úplne vypnutý alebo neustále zapnutý. Systém pohonu všetkých kolies i uzávierka diferenciálu môžu byť ovládané automaticky alebo manuálne.
  • Uzávierka diferenciálu

  • Automatická uzávierka diferenciálu meria rozdiel rýchlosti medzi pravým zadným kolesom a prevodovkou a je zapojená:
  • ak je rozdiel príliš veľký
  • ak je príliš veľký prešmyk kolesa
  • ak ide traktor rovno (aj pri miernom pootočení kolies)
  • ak nie je zošliapnutý brzdový pedál
  • Uzávierka je uvoľnená akonáhle koleso neprešmykuje a traktor sa začne otáčať alebo ak je použitý pedál spojky alebo brzdy. Tento systém užívateľom prináša mnoho výhod:
  • zvýšenie výkonnosti
  • nemusí premýšľať o zapínaní a vypínaní pohonu všetkých kolies a uzávierky
  • uzávierka je používaná iba v prípade, kedy je to naozaj nutné
  • obsluha sa nemusí obávať, že zabudne zapnutý náhon aj v prípade, že ho nepotrebuje
  • traktor má vždy optimálnu trakciu
  • prešmyk sa objavuje na prístrojovej doske (obsluha je informovaná)
  • predchádza sa poškodzovaniu pôdnej štruktúry

Hydraulika

  • Mechanické alebo elektronické ovládanie hydrauliky je vyvinuté podľa potrieb zákazníka. Ovládanie hydrauliky je logické a užívateľsky prijemné. Séria N umožňuje aj používanie bio-olejov. Interval výmeny hydraulického oleja je 2000 hodín, tým je dosiahnuté významné zníženie nákladov a úspory času.
  • Mechanické ovládanie hydrauliky na modeloch HiTech

  • Hydraulika modelov HiTech je ovládaná prepínačmi na pravej strane panela obsluhy. Výkon hydrauliky je 73 l/min, alebo vilitelná 90 l/min a zákazník si môže vybrať medzi dvoma, tromi alebo štyrmi okruhmi hydrauliky. S možnosťou jedného okruhu, pri ktorom je možné nastaviť prietok.
  • Hydraulika Load-sensing na modeloch Versu a Direct

  • Pracovná hydraulika na modeloch Versu a Direct je pohodlne a efektívne ovládaná pomocou joysticku a tlačidiel na ergonomickej opierke ruky. Joystickom je možné tiež ovládať čelný nakladač. Vďaka citlivému ovládaniu pomocou joysticku a elektronicky ovládaným rozvádzačom môže byť práca traktora a náradie nastavená s extrémnou presnosťou.Modely Versu a Direct sú v základe vybavené 2 hydraulickými okruhmi a jedným on/off okruhom vzadu. Ďalšie dva okruhy môžu byť na prianie zákazníka vyvedené dopredu pre ovládanie predného závesu alebo čelného nakladača. Naviac je možné dodať ďalší on/off okruh do zadnej časti. Maximálny počet ventilov vzadu je teda 6 okruhy + 2 on/off okruhy.

    Okruhy dodávajú iba také množstvo oleja, ktoré je pri pripojenom stroji potreba. Zvyšný olej môže byť využitý pre ostatné okruhy alebo pre čelný nakladač. Všetky okruhy majú plávajúcu polohu, čo umožňuje pripojenému náradiu kopírovať povrch.

    Pre zaistenie maximálneho možného výkonu hydrauliky môže byť na traktore prepojený tzv. Power Beyond – priamy vývod od čerpadla, ktorý je vyvedený v zadnej časti traktora.

    Bezpečné a komfortní ovládanie hydrauliky sa nachádza v lakťovej opierke:

    1. Nastavenie nízkeho prietoku
    – testovanie
    2. Nastavenie prietoku pre normálnú prácu
    3. Nastavenie prietoku pre maximálný výkon
    4. Nastavenie podľa potreby
    – 3 pamäťové pozície

  • Nová loketní opěrka na modelu Advance

  • Pre elektronické ovládanie 1. a 2., resp. 3. a 4. okruhu hydrauliky, je používaný joystick na lakťovej opierke. Joystickom môže byť zároveň ovládáný čelný nakladač. Celú hydrauliku je možné ovládať z lakťovej opierky pomocou joysticku a tlačidiel, ktoré sú situované na strane.
  • Valtra Autocontrol

  • Elektronické ovládanie polohy závesu Autocontrol je veľmi jednoduché. Prepínače ovládania závesu sa nachádzajú v bočnom panele.Pri modele Advance je väčšina ovládacích prvkov závesu umiestená v lakťovej opierke, ostatné sa nachádzajú v bočnom panele. Drive Balance Control (DBC) (systém tlmenia a vyvažovanie rázov na ramenách zadného závesu) je štandardom všetkých modelov. AutoControl + AutoTraction je štandardom na modeloch N121A a N 141A a je voliteľnou možnosťou pre modely Classic a HiTech.
  • 1. Autocontrol lift and lower switch.
  • 2. Regulácia polohy/pracovná hĺbka(Classic & HiTech). Position of lower links, including a float position.
  • 3. Dump switch. Temporary position control override.
  • 4. Linkage lift with raise, lower and neutral.
  • 5. Control of speed of lowering the links.
  • 6. Control of maximum height of links.
  • 7. Control for position control and draft control.
  • 8. Drive Balance Control.
  • 9. Slip Control ACD on/off (optional).

Kabína

  • Štýlový design
  • Nízky hluk v kabíne
  • Veľké celosklenené dvere
  • Nová konštrukcia podlahy
  • Nové odolné sedadlo
  • Nová lakťová opierka v modeloch Versu a Direct – ovládanie väčšiny pracovných operácií veľa operácií cez terminál lakťovej opierky.
  • Sklopné druhé sedadlo pre spolujazdca
  • Ľahko čistiteľný filter nasávania vzduchu do kabíny
  • Možnosť montáže automatickej klimatizácie
  • Nové podsvietenie palubnej dosky
  • Lesné kabíny – výborný výhľadKabíny VALTRA sú vždy originálne: priestorné, bezpečné a ergonomické. Pri návrhu kabín sú používané najmodernejšie technológie tak, aby sa obsluha aj po celodennej práci cítila svieža. Všetky prepínače a ovládacie prvky sú ľahko dosiahnuteľné.

    Priestorné dvere s možnosťou nastavenia uhlu otvorenia sú zaistené pneumatickou tlmiacou vzperou. Nastaviteľný volant (ako výškovo, tak uhlovo) svojou veľkosťou umožňuje presné a ľahké ovládanie traktora. Celkovo je kabína veľmi priestorná aj vďaka úplne plochej podlahe. Šírka kabíny umožňuje pohodlné otočenie sedadla o 180°. Myslelo sa aj na také detaily, ako je oneskorené zhasínanie svetiel v kabíne a osvetlenie schodíkov pri vystupovaní a nastupovaní.

  • Komfort

  • Stupeň komfortu v kabíne N Série je zrovnateľný s osobnými automobilmi vďaka vzduchom odpruženému sedadlu v spojení s odpružením kabíny a nízkemu hluku v kabíne.
  • Palubná doska Proline (Advance)

  • hodiny
  • príjemné farby
  • pracovný čas
  • radar
  • pracovná rýchlosť
  • prešmyk kolies
  • otáčky vývodového hriadeľa vzadu
  • otáčky vývodového hriadeľa vpredu (voliteľná výbava)
  • otáčky motora
  • pozícia spodného závesu
  • teplota prevodovky
  • spracovaná plocha
  • Valtra TwinTrac – práca v oboch smeroch (Hitech and Advance)

  • Otočné riadenie TwinTrac, montované priamo na výrobnej linke Valtry, umožňuje pohodlné ovládanie traktora v oboch smeroch. Kompletný systém obsahuje volant s reverzorom uprostred zadnej časti kabíny a zadný spojkový, brzdový a plynový pedál. Dokonalý výhľad na pripojené stroje a pracovnú plochu zvyšuje bezpečnosť práce. Vzduchom odpružené sedadlo je otočné o 180° bez nutnosti zdvyhnutia vodiča.
  • Lesná kabína

  • Ako voliteľná možnosť pre traktory Valtra je ponúkaná lesná kabína s ochrannou klietkou okolo strechy traktora a veľmi silnými a veľkými polycarbonovými oknami v streche traktora. Ďalšie okno je v spodnej časti kabíny. Toto okno je v rohu vybavené trojuholníkovou sekciou, ktorou môžu byť vedené káble do kabíny traktora. N Séria vybavená lesnou kabínou a otočným systémom TwinTrac s turbo spojkou je neprekonateľnou kombinácou určenou pre prácu v lese.

Voliteľná výbava

  • Predný vývodový hriadeľ

  • Predný vývodový hriadeľ je voliteľný iba v kombinácii s predným trojbodovým závesom. Aktivovaný je pomocou spínača elektrohydraulického mechanizmu na pravej strane. Otáčky predného hriadeľa sú štandardne 1000 ot/min. Odpružená predná náprava môže byť namontovaná i v kombinácii s predným vývodovým hriadeľom, predným závesom aj čelným nakladačom.
  • Predný záves

  • Nosnosť predného závesu je 3600 kg. Predný záves môže byť vybavený vývodovým hriadeľom s 1000 ot/min. Pri používaní závesného náradia v oboch závesoch sa zvyšuje efektívnosť práce traktora. Predný záves môže byť montovaný aj na traktore s odpruženou prednou nápravou alebo v kombinácii s čelným nakladačom.
  • Odpružené predné nápravy(N101-N141)

  • Hydropneumatické odpruženie prednej nápravy zvyšuje komfort obsluhy. Najlepšie využitie nájde pti dialničnej doprave alebo pri rýchlych presunoch po poľných cestách. Na poli odpruženie prednej nápravy zvyšuje ťažnú silu traktora. Hydropneumatický systém umožňuje obsluhe odpruženie vypnúť tlačidlom z kabíny.
  • Tempomat

  • Tempomat nájde uplatnenie pri veľa činnostiach, zvyšuje ako komfort práce, tak jej efektívnosť. Obsluha môže nastaviť požadovanú pracovnú rýchlosť aj presné otáčky vývodového hriadeľa. Prednastavená rýchlosť je udržovaná automaticky, vrátane radenia pod zaťažením. Pri otáčaní na súvrati alebo pri práci, ktorá vyžaduje časté zastavovanie, môže byť rýchlosť ľahko zmenená alebo úplne vypnutá obyčajným stlačením jedného tlačidla. Pracovná rýchlosť je potom dosiahnutá jeho opakovaným stlačením. Tempomat robí denné práce jednoduchšie a rýchlejšie.
  • Valtra Isobus? Ovládanie kompatibilných strojov je ľahšie než kedykoľvek predtým

  • ISOBUS je štandardizovaným systémom pre komunikáciu a zdieľanie dát medzi traktorom a náradím. Virtuálny terminál vnútri kabíny je používaný pre ovládanie náradia a zobrazovania všetkých informácií. ISOBUS uľahčuje prácu s modernými strojmi, predovšetkým s tými, ktoré majú vysoký stupeň automatických funkcií.
  • Čelné nakladače Valtra

  • Podľa modelu traktora môže byť čelný nakladač ovládaný pomocou elektronického predprogramovaného joysticku v lakťovej opierke alebo mechanicky pomocou systému ErgoDrive, ktorý je umiestnený na pravej strane kabíny traktora.

 

viac informácií na oficiálnej stránke výrobcu